Tipy pro zimní péči o chodidla - nezapomínejte na nohy ani po létě II.

Tipy pro zimní péči o chodidla - nezapomínejte na nohy ani po létě II.

V prvním díle našeho zimního speciálu jsme si představili první dva tipy na to, jak se starat o nohy během zimy. Zmínili jsme nutnost kvalitní zimní obuvi a doporučili jsme, jaké ponožky jsou pro zimní období nejvhodnější. To ale není zdaleka všechno a proto Vám představíme další 3 tipy, jak ochránit své nožky proti větru a sněhu.


3.) Držte nohy v teple

„To chce klid a nohy v teple,“ říká nesmrtelná hláška. Nesmějte se, studené nohy mohou být příznakem nedostatečného prokrvování končetin a dokáží pěkně potrápit. Bývají problémem hlavně u dívek a žen. Předcházet jim lze např. pravidelným pohybem, který prokrvení podporuje. „Pokud potřebujete nohy rychle zahřát, napusťte vanu či umyvadlo teplou vodou a nohy deset minut máčejte. Můžete dopouštět teplou vodu a k rychlejšímu prokrvení přidat na dno koupele skleněné kuličky a nohy o ně masírovat,“ radí Lenka Hronová z Glasscare. Pak nohy namažte krémem, oblékněte do teplých ponožek a nejlépe schovejte pod peřinu.

Tip: Trápí-li vás studené nohy, pořiďte si termofor - praktickou, nejčastěji gumovou láhev s látkovým obalem, kterou naplníte horkou vodou a nohy o ni ohřejete. Pomáhá i při bolestech zubů, zad či menstruačních bolestech.

 

4.) Hygiena je základ

To, že si musíme pravidelně mýt ruce a čistit zuby, je pro nás už samozřejmostí. Stejnou péči bychom však měli věnovat i svým dolním končetinám, které nás spolehlivě a ochotně nosí. Proto bychom je po celodenní zátěži, kdy byly zavřené v úzkých botách a vystavené chladu venku i vedru v přetopené kanceláři, měli dát do pořádku. Každodenní mytí nohou je nezbytnou součástí hygieny, která pomáhá předcházet nepříjemným plísňovým onemocněním. Po omytí nohy osušte ručníkem a nezapomínejte ani na mezery mezi prsty.


Tip: Součástí každodenní péče by v zimě mělo být i používání antibakteriálního spreje proti pocení nohou. Ten pomáhá předcházet zapaření nohou v botě, následným kožním problémům a v neposlední řadě i nepříjemnému zápachu nohou a bot.

 

5.) Pečujte o pokožku nohou

Hygiena nespočívá jen v pravidelném a pečlivém mytí nohou. Je nutné také odstraňovat zrohovatělou kůži chodidel a promazávat je zvláčňujícím balzámem. Plísňová onemocnění se snadněji uchytí na rozpraskané a zrohovatělé kůži, tedy na nohou, o které se nepečuje. Plíseň se pak projeví prasklinami mezi prsty, svěděním a bolestivostí, a pokud se neléčí, přechází i na nehty.

„Tato vrstva odumřelé kůže už není hydratována podkožím, a je proto suchá a často praská, což způsobuje bolestivé záděry a pálení chodidel tím, jak se nečistotami a prasklinami porušuje už zdravá kůže chodidel nalézající se těsně pod odumřelou vrstvou,“ vysvětluje pedikérka Andrea Poláčková. Problému lze ale velmi snadno pravidelným odstraňováním této kůže. Pokud nemáte čas ani náladu investovat každý měsíc do návštěvy pedikúrního salónu, není nic jednoduššího, než si tuto veskrze příjemnou proceduru dopřát doma.

Tip: Pro domácí pedikúru vyzkoušejte prémiový skleněný pilník Glasscare - novinku na trhu. Ten díky speciálnímu patentovanému povrchu odstraňuje přebytečnou pokožku jemně a šetrně a je vhodný pro každodenní použití. Pilníky Glasscare jsou k dostání za cenu 299 Kč včetně poštovného a balného v e-shopu na adrese www.glasscare.cz. Na této stránce najdete také zajímavé články o péči o nohy, pedikúře, o vhodných nástrojích a pomůckách i zdravotní stránce péče o nohy.

>> zpět na seznam článků